halvhemlig

Ett brutalt uppvaknande

Publicerad 2013-10-14 09:59:44 i Allmänt,

hrmpfh, efter en sjukt jobbig natt där det febriga barnet vaknade 0330 och inte somnade om förren efter 06 så blev jag uppryckt (nåja) ur sängen av min bättre hälft.
E: Vart är bilnyckeln?
Jag: Inte vet jag, va de jag som körde sist? det var väl du, efter bion? (helt snurrig och yrvaken)
E: Jaaaa, men jag hade ju så mycket att bära, låste inte du den då?
Jag: Jo men de kanske jag gjorde, men ja kommer inte ihåg det. 


Vi börjar leta febrilt, jag letar om i mina jackfickor typ fem gånger. Alla byxfickor, och möjliga avlämpningsplatser gås i genom, i lite panik efter som E måste åka till jobbet.
till slut så typ dumförklarar jag hen och ba:

"Men är du säker på att du har kollat igenom dina fickor??"
E: Men jag har ju inte så många, bara de här två.
Jag: bröstfickorna då???
E: Oj, de där visste jag inte ens om att jag hade.

gissa vart nyckeln låg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halvhemlig

Jag tänkte vara lite halvhemlig i den här bloggen, och det har sina anledningar. Kanske förändras livet i framtiden till något som jag inte behöver anonymisera. Men tillsvidare måste det vara på det här viset. Jag är cirka 30 år gammal, studerade, förälder till ett barn i femårsåldern. Jag bor i en halvstor mellansvensk stad. Jag är ganska smart, jäkligt neurotisk, alldeles för snäll. Sen är jag ganska lat och sämst i världen på att ljuga.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela